Aalto Energia kokemuksia asiakkailta

Aalto Energia on uusi suomalainen sähkönmyyntifirma joka on noussut kansan huulille halpojen sähkösopimusten ansiosta.

Tässä vino pino tunnetuksi nousseita sähkösopimuksia:

Logo
  • Ankkuri Kiinteä 3kk
  • Säästy yllätyksitä ankkuroimalla hinta
Logo
  • Tyyni Jatkuva
  • Vapautta kohtuulliseen hintaan
Logo
  • Luotsi Pörssisähkö
  • Optimoi kulutuksesi edullisille tunneille ja säästä!
Logo
  • Helppo Pakettisähkö
  • Välty yllätyksiltä kiinteällä kuukausihinnalla
Logo
  • Vartti Sesonkihinta
  • Lukitse hinta turvallisesti tälle vuosineljännekselle

Tässä kattava artikkeli Aalto Energian asiakaskokemuksista.

Aalto Energia lyhyesti

Aalto Energia on suomalainen 2023 perustettu moderni sähköyhtiö. Yhtiön missiona on nopea kasvu, pörssilistautuminen ja ennen kaikkea energia-alan uudistaminen.

Aalto Energia ei itse tuota sähköä. Sen sijaan yhtiö myy halvalla sähkösopimuksia ympäri Suomen.

Aalto Energian tavoite on muuttaa jäykkiä ja hinnaltaan epästabiileja sähkömarkkinoita kuluttajaystävällisemmäksi ja joustavammiksi.

Sähköyhtiöiden yhteinen ongelma

Sähköyhtiöt saavat monesti pelkästään negatiivista palautetta julkisesti.

Tämä johtuu siitä, että sähkö on jokaisen perustarve, ja sen toimituksen ja hinnoittelun oletetaan olevan selkeää ja täysin virheetöntä.

Sähköyhtiöistä löytyy siis varsin vähän positiivisia kokemuksia netistä—niitä ei nimittäin yksinkertaisesti jaeta.

Palautteeseen kannattaa suhtautua varauksella.

Usein kyseessä on kiireellä tehty harkitsematon päätös (esim. puhelimessa) ja sopimusehtojen ymmärryksen puute.

Monesti sähköyhtiöt houkuttelevat asiakkaita kampanjoilla. Usein kuitenkin nämä kampanjat loppuvat nopeasti ja muuttuvat “kohtuuttomiksi”. Tämä on varsin yleinen ongelma johon on helppo astua ansaan.

Tällaiset asiat on kuitenkin kerrottu sähkösopimuksen ehdoissa. Jos on valmis näkemään hitusen vaivaa perehtymällä erilaisiin sähkösopimuksiin ja tutustumalla sopimusehtoihin, ei tule ikäviä yllätyksiä.

Erilaisiin sähkösopimustyyppeihin voit perehtyä esimerkiksi tämän videon avulla:

Aalto Energia asiakaskokemuksia

Tässä Aalto Energian saamia asiakaskokemuksia.

Positiivisia kokemuksia

Monet ovat positiivisesti yllättyneitä Aalto Energian tarjoamista erittäin halvoista sähkösopimuksista. Monesti nämä ovat sähkövertailusovellusten kärjessä kirkkaassa johdossa.

Lisäksi sopimuskaudet on suunniteltu siten, että sopimuksesta pääsee eroon nopeasti.

Aalto Energia on myös EKO-sertifioitu ympäristön arvoja kunnioittava sähköfirma. Yhtiö kattaa koko edellisen vuoden (2023) myynnin uusiutuvan energian alkuperätakuilla.

Negatiivisia kokemuksia

Aalto Energia on saanut osakseen myös huonoja kokemuksia ja paljon negatiivista palautetta.

Jotkut asiakkaat kokevat tulleensa houkutelleeksi Aalto Energian asiakkaiksi halvoilla hinnoilla, jotka äkisti pomppaavat korkealle hyvin pian sopimuksen teon jälkeen.

Asiakaspalvelukin on saanut kritiikkiä. Jotkut saavat apua pikaisesti mutta osa on joutunut odottelemaan pitkäänkin.

Laskutuksen kanssa on ollut joitain ongelmia ja epäselvyyksiä.

Kritiikkiä on tullut myös sopimusehtojen epäselvyyksistä.

Lyhyesti sanottuna Aalto Energia on ympäristöystävällinen nopean kasvun sähköfirma. Tällöin kampanjat saattavat olla vähän ylihoukuttelevia ja johtaa hinnanmuutoksiin ja pettymyksiin. Toki näiltä voi aina välttyä lukemalla sopimusehdot.

Näin vältyt ikäviltä yllätyksiltä

Tässä muutama vinkki sähkösopimuksen tekoon ja ikävien yllätyksien välttämiseen.

1. Vertaile

Käytä verkkopohjaista ilmaista vertailijaa sähkösopimuksen tekoon. Tarkista hinta-arvio, ja muista että kyseessä on aina arvio, joka perustuu kulutukseesi. Tarkista myös sopimuksen kesto sekä ehdot ja mahdolliset muut lisämaksut.

2. Varmista hinnan selkeys

Tee selvää siitä, perustuuko sähkösi hinta kiinteään kuukausimaksuun, kiinteään tuntihintaan, pörssihintaan, vai johonkin näiden väliltä. Tarkista myös perusmaksut ja marginaalit.

3. Kartoita

Vaikka netissä lukee helposti negatiivisia kokemuksia, on silti hyvä idea olla kriittinen ja lukea verkkoarvosteluja. Verkossa on paljon negatiivista ja vähän positiivista, sillä positiiviset kokemukset ovat perusolettamus.

4. Varmista asiakaspalvelu

Kannattaa tarkistaa, että asiakaspalvelu todella toimii ja on ylipäätään olemassa. Tämä selviää soittamalla tai sähköpostilla. Monesti vasta-perustetuilla yhtiöillä ei ole vakituista asiakaspalvelua!

5. Tarkista ehtojen muutokset

Tarkista voitko perua sähkösi koska vain (toistaiseksi voimassa oleva sähkö) vai oletko sitoutunut määräaikaan, kuten 12-24kk.

6. Muista omat arvot

Muista myös ottaa omat arvosi huomioon. Jos haluat, että sähkösi on tuotettu vihreästi, kannattaa harkita sähköfirmaa, joka tukee luonnonmukaista sähköä.

7. Älä tee sopimusta puhelimessa

Älä solmi sähkösopimusta puhelimessa. Kiireessä nopean myyntipuheen jälkeen sortuu helposti halpoihin kampanjoihin, jotka muuttuvat nopeasti kohtuuttoman hintaisiksi.

Lue myös